jossa bott

jossa bott

Törmäystesti

Sulkeminen

Kun asiat halutaan varmistaa, turvajärjestelmien tarkastuksissa käytetään neljän silmän periaatetta. Tämä on ekstreemilajien urheilijoille ehdoton pakko ja myös bott on suorittanut nämä testit jo vuodesta 1991 alkaen lisää

bott suorittaa yhteistyössä autoteollisuuden, TÜV:n ja muiden riippumattomien tarkastuslaitosten kanssa säännöllisiä törmäystestejä uusimpien määräysten mukaisesti. Riippumattomat asiantuntijat testaavat kuormitettujen ajoneuvokalusteiden ja -varusteiden turvallisuuden asennetussa tilassa. Tällöin ajoneuvosta voidaan havaita yksittäisten rakenneosien käyttäytyminen sekä niiden liitosten ja kiinnityspisteiden kestävyys todellisessa tilanteessa.

Testattua turvallisuutta

Sulkeminen

Onnistuneesti suoritetut törmäystestit ja TÜV:n GS-sertifikaatti osoittavat, että kuljettajat ja matkustajat voivat luottaa bott vario -järjestelmään lisää

Tuotelinjat "bott vario" on  GS testatusta turvallisuudesta TÜV Rheinland.

Sertifikaatit voit lukea tästä: Sertifikaatit

Materiaaliyhdistelmä

bott variossa käytetään yksittäisten osien rakenteissa älykästä materiaaliyhdistelmää. Erittäin kestävää, pulveripinnoitettua terästä, anodisoitua alumiinia ja korkealaatuista muovia. Tällä materiaaliyhdistelmällä saadaan aikaan kalusteiden ja varusteiden paras mahdollinen turvallisuus ja tukevuus pienellä ominaispainolla. Tällä periaatteella vähennetään painoa ja suojataan kuitenkin matkustajat rajoituksitta. Tositilanteen passiivisen turvallisuuden lisäksi kevyt rakennustapa palvelee myös aktiivista turvallisuutta.

Törmäystestin esittely

Ottaako bott vario törmäysenergian dynaamisesti vastaan? Pysyykö varastoitu kuorma, jonka massa on 500 kg, siellä, missä sen kuuluu olla? Vaimentavatko bott-rakennesuunnittelijoiden tässä tilanteessa tietoisesti tahtomat rakenneosien muodonmuutokset törmäyksen äärimmäiset voimat? Sitten tarkastetaan, kestikö tässä äärimmäisessä tilanteessa kaikki, minkä bott-insinöörit ovat sisäisesti omissa testauslaboratorioissaan tärinä- ja kuormitustesteillä sekä veto- ja repäisykokeilla testanneet. Kaikkine yksityiskohtineen simuloidaan todellinen ajoneuvon törmäys 50 km/h nopeudella. Tämä vastaa yli 20-kertaista painovoiman kiihtyvyyttä 30 millisekunnin kuluessa. ECE R44-standardi määrittää tämän testaajille.

Kuormanvarmistus

Sulkeminen

bott varion avulla kaikki, joita koskevat tiukat lakisääteiset määräykset, ovat lain turvallisella puolella, kuljetusliikkeet ja huolintaliikkeet sekä kuljettajat lisää

Ajoneuvossa matkustajat kiinnittävät aina turvavyön. Heti autoon noustaessa se tapahtuu lähes automaattisesti. Jokainen kuljettaja tietää, että ajoneuvon turvavyön kiinnittäminen on turvallisuuden ehdoton edellytys. Mutta miten on matkustajien takana olevan kuorman laita?

Fysiikan perusteet ovat kuljetettaville tavaroille ja ihmisille samat. Mutta kuorma ei voi kiinnittää itseään – ja kiinnittämätön kuorma on äärimmäinen vaaratekijä. Liukuva kuorma vähentää jo vähäisissä väistöliikkeissä ajoneuvon tarkkaa ajettavuutta kuten myös kuljettajan keskittymistä. Vastuuntuntoiset kuljettajat huolehtivat aina kuorman asianmukaisesta kiinnittämisestä.

bott vario tarjoaa kaikille kuljetettaville tavaroille oikean ratkaisun turvallista ajoneuvoon kiinnittämistä varten, suurille ja kookkaille, korkeille ja kapeille, ohuille ja pitkille, kulmikkaille ja pyöreille kuormille. Siten kuljetusliikkeet ja huolintaliikkeet sekä kuljettajat, joita kaikkia koskevat tiukat lakisääteiset asetukset, ovat laillisesti turvallisella puolella.